Isnin, 11 Julai 2011

Kesedaran Dan Keazaman

Kesedaran dan Keazaman aku untuk Full BF anak berlaku secara spontan dan bertambah kuat bila mana aku menjelajah blog2 ibu2 yang menyusukan anak2 mereka... Dari situ aku berazam untuk Full BF anak yang berikutnya... Oleh itu, apabila aku mengandung anak kedua, aku mula menimba ilmu BF dari merata tempat... Kebanyakkannya dari blog2 ibu menyusu, Peer Counselor (PC), buku dsb... Bagi sesiapa yang ingin mencari blog-blog sebagai rujukan penyusuan, di bawah ini aku sertakan serba sedikit...


Ini adalah antara blog2 yang selalu aku jenguk untuk mendapatkan ilmu dan merujuk masalah... tetapi semuanya sebagai silent reader jer... huhuhu...

Selain dari menimba ilmu penyusuan, aku juga mula survey Breast Pump (BP) dari pelbagai website yang menjual secara online, juga dari kedai2 sekitar... Aku bandingkan harga, testimoni pengguna dan sebagainya... Bawah ni pulak antara website yang aku survey2 tu....


Kebanyakkannya aku beli barang2 penyusuan dari website enjoybreastfeed & onebabyworld ..... Servis diorang pun baik dan sangat pantas... Aku beli BP dengan enjoybreastfeed.... dah pernah pergi kedainya di Klang.... Storage botol pulak banyak aku beli kat onebabyworld....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan