Isnin, 3 September 2012

~ Testimoni Customer - Penyusuan / Breastfeeding ~

Salam hari Isnin... :-)
 
Zaman sekarang ni, kesedaran untuk menyusukan anak sehingga 2 tahun semakin meningkat... Semuanya atas usaha Kementerian Kesihatan, Kumpulan-kumpulan Kaunselor Laktasi, Kumpulan-kumpulan Sokongan Ibu Menyusu dan lain-lain lagi... Alhamdulillah... Ibu-ibu dan masyarakat hari ni telah diberi kesedaran untuk meneruskan syariat ini dan memenuhi HAK anak seperti yang diperintahkan Allah S.W.T. dalam Surah Al-Baqarah, Ayat 233 yang bermaksud :

" Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap iaitu bagi orang yang hendak menyempurnakan penyusuan itu dan kewajipan bapa pula ialah memberi makan dan pakaian kepada ibu itu menurut cara yang sepatutnya. Tidaklah diberatkan seseorang melainkan menurut kemampuannya. Janganlah menjadikan seseorang ibu itu menderita kerana anaknya dan (jangan juga menjadikan) seseorang bapa itu menderita kerana anaknya dan waris juga menanggung kewajipan yang tersebut (jika si bapa tiada). Kemudian jika keduanya (suami isteri) mahu menghentikan penyusuan itu dengan persetujuan (yang telah dicapai oleh) mereka sesudah berunding, maka mereka berdua tidaklah salah (melakukannya). Dan jika kamu hendak beri anak-anak kamu menyusu kepada orang lain, maka tidak ada salahnya bagi kamu apabila kamu serahkan (upah) yang kamu mahu beri itu dengan cara yang patut dan bertakwalah kamu kepada Allah, serta ketahuilah, sesungguhnya Allah sentiasa melihat akan apa jua yang kamu lakukan."

Kesedaran ini juga turut meningkatkan kesedaran ibu-ibu menyusu untuk mengambil diet yang seimbang dan berkhasiat bagi membekalkan susu yang berkhasiat untuk anak-anak mereka... bercakap dengan khasiat ini, Vitamin Shaklee sekarang sangat-sangat famous di kalangan ibu menyusu... Bermula dari mencuba, dan merasa sendiri kehebatannya, kini semakin ramai yang mengamalkannya dan berpuas hati... Jom kita lihat testimoni-testimoni mereka :


*** Setiap testimoni ini adalah pengalaman pengguna dan hasil setiap individu mungkin berbeza. Sila dapatkan maklumat lanjut dari pengedar anda dan jika perlu, dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.***


*** Klik gambar untuk paparan imej yang lebih jelas









Lain-lain entry Penyusuan :


Hubungi saya untuk mendapatkan Maklumat Lanjut, Jadual Makan, Konsultasi Percuma dsb....

Jangan Lupa Hubungi Saya Ya.....

SYUHADA : 019-7062362
FB : Syuhada Wahi

** These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration**
** These product are not intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent any disease**

Tiada ulasan:

Catat Ulasan