Rabu, 13 Mei 2015

~ 20 SEBAB ANDA PERLU AMBIL ZINC COMPLEX ~

Zink diperlukan untuk pertumbuhan dan fungsi badan manusia.  Ia didapati dalam beberapa sistem dan tindak balas biologi, dan ia diperlukan untuk fungsi imun, penyembuhan luka, pembekuan darah, fungsi tiroid, dan banyak lagi. Daging, makanan laut, produk tenusu, kacang, kekacang dan bijirin penuh menawarkan tahap zink yang agak tinggi.


Kekurangan zink bukan sesuatu yang luar biasa di seluruh dunia, tetapi jarang berlaku di Amerika Syarikat. Gejala termasuk pertumbuhan perlahan, kadar insulin yang rendah, kehilangan selera makan, cepat marah, kehilangan/keguguran rambut, kulit kasar dan kering, penyembuhan luka lambat, kurang deria rasa dan bau, cirit-birit dan loya. Kekurangan zink sederhana dikaitkan dengan gangguan usus yang mengganggu penyerapan makanan (sindrom malabsorption), kegagalan buah pinggang kronik dan penyakit kronik yang melemahkan .

Zink memainkan peranan penting dalam mengekalkan penglihatan, dan ia hadir dalam kepekatan yang tinggi dalam mata. Kekurangan zink boleh mengubah penglihatan, dan kekurangan yang teruk boleh menyebabkan perubahan dalam retina (bahagian belakang mata di mana imej difokuskan).

Zink juga mungkin mempunyai kesan terhadap virus. Ia juga nampaknya mengurangkan gejala rhinovirus (sejuk biasa), tetapi para penyelidik masih belum boleh menjelaskan dengan tepat bagaimana ia berfungsi. Di samping itu, terdapat beberapa bukti bahawa zink mempunyai beberapa aktiviti antiviral terhadap virus herpes.

Tahap zink yang rendah boleh dikaitkan dengan ketidaksuburan lelaki, penyakit sel sabit, HIV, kemurungan utama, dan diabetes jenis 2, dan boleh diatasi dengan mengambil makanan tambahan zink.

Jom lihat, 20 Sebab Anda Perlukan Zinc




Dengan kos yang murah, iaitu 28 sen sebiji, u all boleh menikmati pelbagai manfaat kesihatan dari Zinc Complex!! Berbaloi sangat u all!!


Hubungi saya untuk mendapatkan Maklumat Lanjut,
Jadual Makan & Konsultasi Percuma Mengenai PRODUK SHAKLEE.. 

 SYUHADA : 019-7062362

** These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration**
** These product are not intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent any disease**

Tiada ulasan:

Catat Ulasan