Rabu, 8 Februari 2017

~ IBU-IBU, JAGA TULANG ANDA!! ~

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Dalam entry sebelum ni, saya kata Kalsium ni kawan baik wanita.. Kenapa saya kata Kalsium PENTING kepada wanita terutama ibu hamil dan menyusu?

Macam ni, bayi di dalam kandungan memerlukan kalsium yang banyak untuk proses pembesarannya. Kalsium tersebut disumbangkan oleh ibu dan kuantitinya perlu dikongsi bersama. Oleh itu ibu perlu kuantiti kalsium yang tinggi berbanding biasa.

Sewaktu menyusu, kuantiti kalsium yang banyak masih diperlukan untuk disalurkan kepada bayi melalui susu ibu.

Salah satu vitamin yang selalu saya cadangkan ibu menyusu ambil adalah Ostematrix (Kalsium/Magnesium). Tapi ada yang kata, tak perlu ambil vitamin pun ketika menyusu. Susu ibu dah cukup khasiatnya. Takde kurang pun.

Betul.. Susu ibu dah cukup sempurna dah. Cumanya, kalau ibu tak ambil kuantiti secukupnya setiap hari, darah akan kehabisan kandungan kalsium dan mula menyerap daripada tulang dan gigi sebab sebanyak 80 peratus kandungan kalsium dalam badan terdapat pada bahagian itu.

Setelah banyak kalsium diserap keluar, ia akan mengganggu struktur tulang dan gigi. Ia akan mengurangkan kepadatan struktur itu yang akhirnya mengundang penyakit berkaitan tulang antaranya tulang rapuh. Haaa.. takut tak??


Jadi ibu2, ambil berat pengambilan Kalsium harian anda tau..

Hubungi saya untuk mendapatkan Maklumat Lanjut,
Jadual Makan & Konsultasi Percuma Mengenai PRODUK SHAKLEE.. 

 SYUHADA : 019-7062362

** These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration**
** These product are not intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent any disease**

Tiada ulasan:

Catat Ulasan