Rabu, 3 September 2014

~ BONUS UNTUK MAK ~

Assalam.. Selamat petang..

Hari ni saya nak cerita sikit salah satu sebab kenapa saya sayang dengan Bisnes Shaklee ni..

Saya mula kerja pada umur 20 tahun.. Muda lagi.. kerja di Putrajaya, bandar yang serba serbi mahal, tapi gaji lepas tolak KWSP cuma RM700 je.. 

Ditakdirkan pula jodoh saya cepat.. heheh.. saya berkahwin setahun setengah selepas kerja.. Saya dan suami PJJ.. so kebanyakkan perbelanjaan kami double.. takdelah di tahap kesempitan, tapi cukup2 untuk kami..

Saya memang beri mak saya duit, tapi ikut keadaan kewangan.. saya beri ikut mampu.. kadang2 RM50.. Kadang2 RM100.. Waktu raya je lebih sikit.. RM300 ke.. 

Saya selalu berangan nak beri duit banyak pada ibu bapa saya.. tapi saya tak mampu.. Kenapa saya nak beri banyak?? Sebab kami dari keluarga sederhana.. Mak suri rumah.. Ayah sgt penjimat dalam urus duit.. So mak saya ni selalu pendam kemahuan dia untuk kepentingan keluarga kami.. Disitulah saya berazam nak beri kesenangan itu pada mak.. nak beri dia kebebasan berbelanja apa yang dia nak..


Saya bertuah bertemu dengan Shaklee.. Sangat2 bertuah.. Macam2 kelebihan yang saya dapat, tp saya nak cerita tentang impian saya ni..

Sejak saya dapat 4 angka dengan Shaklee, saya dah mula beri duit lebih kepada mak.. belanja itu ini yang dia nak.. pergi shopping dgn dia saya bayar.. sehinggalah sekarang saya mampu berikan duit bulanan 4 angka kepada mak ayah saya.. Alhamdulillah..

Yang paling saya rasa happy, InsyaAllah awal tahun depan mak nak pergi umrah.. InsyaAllah saya dapat hantar mak pergi hasil tabungan saya dalam akaun Tabung Haji mak saya.. Benar.. sgt terharu.. (nak nangis dah ni..)

Kalau saya tak buat Bisnes Shaklee ni, belum tentu saya dapat nak tampung perbelanjaan mak nak ke sana dalam masa terdekat ni.. Alhamdulillah.. 

Terima kasih Ya Allah.. Kau berikan aku rezeki melalui Shaklee..


Mak saya adalah orang yang menyuruh saya join Shaklee satu ketika dulu.. Dia jugalah yang sentiasa mendoakan saya berjaya dalam Bisnes ini selain suami saya..

Terima kasih Mak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan