Selasa, 22 Mac 2016

~ SENANG vs SUSAH? TENANG vs STRESS? ~

Assalammualaikum dan salam sejahtera..

Cuba perhati gambar ni.. Mana satu yang anda mahukan? Mana satu yang anda alami sekarang?



Secara jujurnya memang gambar yang bawah sedang saya alami sekarang.. Cuma bezanya, saya berusaha cuba untuk menjadi seperti gambar yang di atas.. Mungkin suatu hari nanti, impian saya, dalam 10 tahun lagi dah dapat buat rumah impian tanpa loan.. kereta dah habis bayar.. bebas semua hutang.. InsyaAllah..

Impian perlu ada.. Tetapi perancangan juga perlu ada.. Alhamdulillah, side income dari Shaklee banyak membantu saya.. Kalau ada impian tapi hanya angan2 sahaja tak kemana.. 

Contoh saya kata dalam masa 10 tahun saya dapat buat rumah impian tanpa loan.. Bagaimana?? Rumah impian besar mana?? Boleh baca entry Rumah Idaman ni kalau nak tau rumah impian saya besar mana.. So kalau untuk rumah sebegitu bukan sikit modalnya.. So bagaimana nak realisasikan? 1st step kami beli tanah dulu.. memang rasa macam membazir sebab tanah terbiar.. Tapi takpe.. Harga tanah ni makin lama makin naik.. So biarlah beli sekarang.. Lagi pun kalau nak beli masa nak buat rumah nanti entah ada lagi ke tidak tanah kat kawasan yang saya nak tu..

Kedua, kalau simpan cash rasanya tak tau bila cukup duit tu kan.. Maklumlah.. makan gaji je kan.. itu pun nasib baik bisnes Shaklee banyak bantu.. So caranya, kami kumpul aset kecil2 dulu.. Beli rumah yang mampu2 dulu.. Bila dah ready nak buat rumah, kami jual aset2 ni jadikan modal.. Alhamdulillah.. sekarang ni kalau nak jual aset yg ada ni, adalah untung sikit2.. Tapi belum cukup budget nak buat rumah impian kami tu.. So kita tunggu dulu..

Itu antara perancangan awal kami.. Saya dan suami tidak dilahirkan di dalam keluarga yang kaya.. Semua yang kami miliki setakat ini adalah atas usaha kami sendiri.. Lain kepuasannya bila kita dapatkan sesuatu dengan titik peluh sendiri..

Jika anda juga ada impian, masih belum terlambat untuk kejar impian itu.. 

Hubungi saya untuk mendapatkan Maklumat Lanjut
bagaimana untuk jana duit melalui Bisnes SHAKLEE.. 

 SYUHADA : 019-7062362

Tiada ulasan:

Catat Ulasan