Jumaat, 19 Disember 2014

~ 10 TAHUN 'SAYA YANG MENURUT PERINTAH'!! ~

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera..

Sekejap je rasa.. Alhamdulillah, tanggal 14 Disember 2014 genaplah saya berkhidmat dengan kerajaan selama 10 tahun.. Nak cerita sikit la tentang kerja saya ni..

Saya habis belajar hujung bulan Mei 2004.. Tapi sebelum kami habis belajar tu, sebenarnya kami telah DILAMAR oleh JPA untuk sign kontrak bekerja dengan kerajaan.. Alhamdulillah.. Percaturan Allah sungguh baik untuk hamba2nya.. Ketika saya masih lagi risau tak dapat kerja selepas belajar, Allah dah aturkan rezeki untuk kami..

Kenapa kontrak?? Sebab kami perlu mula kerja sehari selepas habis peperiksaan semester akhir!! Uishh.. Gila kot.. nak angkut barang keluar asrama lagi, nak carik rumah sewa lagi.. So kami sepakat untuk mintak extend 2 minggu.. Nasib baik JPA setuju.. hihih.. Kami ditawarkan kontrak sebab kami tak dapat result lagi.. Kalau terus tetap pastu kantoi exam kan dah susah tu.. Haaa.. bila dah dapat result baru la kami ditawarkan tetap..

So kami lapor diri 14 Jun 2004.. Menyewa di Flat Hijau (Apartment Putra Harmoni).. Kami serumah Saya, Izah, Watie, Iza dan Honey.. Tapi semua dah kahwin dan pindah rumah la kan..

15 Disember 2014, Isnin lepas sempatlah kami berjumpa semula.. Ala2 reunion dan gathering.. Tak bermaksud lepas pindah kami tak pernah jumpa.. Cuma kali ni tujuannya nak raikan sempena 10 tahun kami kerja.. Saya masih lagi setia dengan Jabatan saya sejak mula lapor diri dulu.. Bos pun baru sekali tukar.. Orang lain dah berkali-kali tukar bos.. hihihi..




Kami cuma bertiga yang dapat jumpa.. dari kiri Izah, Saya dan Watie.. Iza sekarang menetap dan kerja di Johor.. Honey pulak masa ni balik kampung.. So tak dapat join.. Maybe lain kali boleh jumpa lagi..

Baru 10 tahun.. Masih berbaki 30 TAHUN dalam perkhidmatan yang nak dihabiskan.. Fuhhhh... Berpeluh dahi.. hahaha.. Plan asal nak pencen awal.. Mungkin 5-10 tahun awal.. Kalau dapat pencen lagi 3-5 tahun pun lagi bagus kan.. Kita tengok dulu macam mana..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan