Selasa, 25 November 2014

~ BAYI MENYEMBUR?? ~

Assalam..

Biasa dengar tak?? Bila bayi mula menyembur, mesti rambut mak akan gugur??

Betul ke?? Kenapa ya?? 

MITOS je tu..

Sebenarnya, badan ibu tu kekurangan Zinc yang merupakan komponen penting beberapa enzim dalam badan yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA dan lain-lain..

Sebab apa?? Sebab, semasa hamil dan berpantang, Zinc banyak digunakan oleh tubuh untuk perkembangan bayi dan proses penyembuhan luka selepas bersalin.. Jadi si ibu perlulah mendapatkan Zinc yang mencukupi untuk dirinya..

So, janganlah salahkan bayi anda kalau dia menyembur dan KEBETULAN rambut anda gugur.. hihihi.. Ia adalah salah satu perkembangan bayi untuk belajar menggunakan mulut, bibir dan lidah untuk membentuk bunyi baru..

Oh ya..

Pengalaman saya sendiri, selepas bersalin anak kedua, Syafi dulu saya memang ada masalah rambut gugur yang teruk.. dah gaya macam sakit leukimia atau lepas kemo kanser gamaknya.. tak perlu sikat, usap guna jari pun dah segumpal rambut... Stresss...

Lepas tu saya mula ambil Zinc Complex.. Alhamdulillah selepas KONSISTEN beberapa minggu, masalah keguguran rambut saya BERJAYA DISELESAIKAN..


Jom baca kisah seterusnya di Baru perasan yang rambut tak gugur

Hubungi saya untuk mendapatkan Maklumat Lanjut,
Jadual Makan & Konsultasi Percuma Mengenai PRODUK SHAKLEE.. 

 SYUHADA : 019-7062362
  
** These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration**
** These product are not intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent any disease**

Tiada ulasan:

Catat Ulasan