Isnin, 10 November 2014

~ SHAKLEE ONLINE ~

Assalam.. Salam sejahtera..

Sejak Shaklee Malaysia lancarkan sistem online pada Oktober 2013, ianya sangat memudahkan Pengedar2 Shaklee seluruh Malaysia.. Mana taknya, semua urusan boleh dilakukan di hujung jari.. Tak kira hari bekerja ke, hari cuti umum ke, cuti khas ke.. Tak kira kat bandar ke, kat hujung kampung ke, kat hutan ke... JANJI ADA CAPAIAN INTERNET.. hihihi..

Kalau offline dulu, waktu closing sangat huru hara tau.. Branch sesak, telefon sibuk sentiasa, fax pun sangkut.. Ada cucu sampai tengah malam masih di branch penangan hari closing tau.. Sekarang nak closing jam 11.59 malam pun rileks lagi.. Hihihi..

Haa.. ni CONTOH SISTEM ONLINE...

**Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas

Meh saya terangkan sikit2:

1. Member Message


Member Message adalah ruang di mana maklumat2 yang Shaklee nak sampaikan kepada semua pengedarnya seperti Promosi Produk, Insentif, Seminar, Produk Talk dll.  Selain melalui online, Leader/Pemimpin akan dapat maklumat ini melalui SMS..


2. Genealogy Inquiry


Genealogy ni kami panggil GE.. Dulu masa offline, kena tunggu 15hb baru boleh check.. Kena call atau pergi branch.. Kalau pergi branch boleh la print.. tapi kalau call ni kenalah bg ID satu2 yang kita nak check GE.. Sekarang mudah jer.. Nak check setiap hari ke, setiap jam ke, setiap minit ke, setiap saat ke.. ikut suka kan.. hihihi..


3. Bonus Inquiry


Bonus Inquiry ni pun salah satu yang ditunggu2.. Dulu masa offline, kita memang takkan tau la berapa bonus dapat melainkan bila bonus dah masuk.. memang sentiasa berdebar2 nak tau dapat bonus berapa.. Tapi sekarang ni, setiap hari isnin akan diupdate bonus semasa.. dan selepas 25hb update hari2.. Bagus dapat tengok bonus semasa kita ni.. Semakin menuju hari closing semakin bersemangat kita berusaha.. Sebab apa?? sebab nak tengok bonus meningkat dari hari ke hari sampai la closing.. hihihi..


4. UV Transfer


UV transfer ni gunanya untuk transfer UV (Unit Volume) untuk downline2 yang mana ada ambil stok dengan kita.


5. Online Enrollment


Online Enrollment ni untuk daftarkan 'anak' atau downline baru..  Mudah sangat.. minta details pada mereka, kemudian key in.. lepas submit automatik kita akan dapat No. ID untuk mereka.. sangat mudah.. Mereka juga akan menerima sms dan emel No. ID dan password online mereka.. Dan mereka boleh terus shopping guna Shaklee Online ni..


6. Shopping


Shopping ni salah satu feberet saya.. Dulu order guna emel/faks atau pergi branch.. Tapi sekarang senang sangat.. Klik2, kemudian bayar.. mudah sangat.. Penghantaran 3-5 hari bekerja.. Bergantung pada syarikat penghantaran.. Shaklee guna Citylink dan Gdex.. Nak guna shopping ni kena ada Kad Kredit/Debit.. Selain untuk shopping, kita juga boleh monitor pembelian kita.. Shaklee akan update Tracking No. di sini.. Selain order untuk stok sendiri, kaedah ini juga boleh digunakan untuk pengeposan direct ke pelanggan.. Tukar alamat penghantaran je.. Mudah kan??


Ok, rasanya tu je yang penting.. yang lain2 tu jarang bukak pun.. hihihi.. Haa.. kat bawah ni contoh kalau kita Shopping Online.. Ni resit online namanya.. boleh print sendiri kalau nak failkan.. kalau tak print terus pun ada je dalam rekod ni..

**Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas

Mudah kan nak buat bisnes ni?? Tak susah pun.. Takde modal?? No problem.. Tunggu pelanggan bayar dulu, kemudian baru order ke Shaklee.. Yang jauh tu minta Shaklee poskan jer.. Haa.. kan senang tu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan